Feeling Good!!

Geschreven door Nicolette Ottolini. Gepost in Nieuws

Een van de belangrijke adviezen over gezond eten in mijn praktijk gaat over gevarieerd eten. Hiermee zorg je dat je van alle voedingsstoffen wat binnenkrijgt. Biefstuk, piepers en sla zijn op zich wel gezond maar als je het iedere dag eet ga je al gauw vitamines en mineralen missen.

Maar varieren betekend meer, bijv ook in de bereidingswijze kun je volop variëren. Behalve bakken, kun je ook stomen, grillen etc.

En zorg voor variatie in de product groep. Dus niet alleen of hoofdzakelijk brood, rijst, pasta, peulvruchten etc. of alleen maar groente en fruit. Dit zijn de vijf groepen waaruit je je maaltijd kunt samenstellen

  • Brood, granen, aardappelen, rijst, pasta, couscous en peulvruchten
  • Dranken
  • Vet en olie
  • Zuivel, vlees, vis, ei en vleesvervangers
  • Groente en fruit

Kleur adviseur Debbie gaf er haar eigen draai aan. Namelijk variëren met kleuren. Spaghetti wordt een stuk aantrekkelijker als er tussen al het roods nog iets groens uitspringt van bijvoorbeeld paprika. en het is leuker om een bord sperziebonen met vrolijke rode tomaten voor je te zien dan alleen een groene massa. Hierdoor bevredig je niet alleen je eetlust maar ook je zicht. En dat maakt dat je minder trek hebt om na de maaltijd nog te gaan snacken.

Doordat je zo alle voedingsstoffen binnenkrijgt  voel je je energieker en prettiger in je vel.

Meer info vindt je op onze website of volg ons op facebook

 http://feelinggoodblog.wordpress.com/

https://www.facebook.com/balansenergiexfactor

 

Meer  

 

Articles Related Items